dinsdag 10 juni 2014

High Tea

Hoi allemaal, gisterenavond weer begonnen aan een kaartje en hem zojuist afgemaakt, het is ontzettend warm op mijn zolderkamertje maar dat weerhoudt me er niet van om een kaart te maken.

Ik heb een kaart gemaakt voor drie challenges. De eerste challenge is die van My Besties UK Challenge Blog. Hun thema is Anything Goes + Time For Tea, het Time For Tea thema is een optie maar niet verplicht. Het is echter wel het uitgaanspunt van mijn kaart geweest. De tweede challenge is die van My Besties Dutch Girls Designs. Hun thema is een Touwtje en een Charm. Bij beide van deze twee challenges ben ik ook verplicht om een Besties Digitale stempel te gebruiken. De derde challenge is van In The Pink. Hun thema is Shabby Chic/Vintage, de voorwaarde aan deze challenge is dat roze de boventoon voert op het kaartje. Je voelt hem natuurlijk al aankomen.... Hij is weer erg roze.



Dit is hem dan geworden is het geen beauty. Ik heb als basis voor de kaart een vel kraftpapier gebruikt en deze dubbelgevouwen waardoor de kaart een vierkante kaart van 15 x 15 cm wordt. Daarover een stuk roze cardstock van 14,5 x 14,5. dan heb ik een stuk designpapier geplakt van 14 x 14 in de kleur roze/wit/grijs. Alle drie heb ik bewerkt met een distresser en bewerkt met distress inkt van Ranger vintage photo. Als laatste een stuk roze designpapier met een luchtballon deze heb ik 13 x 13 gemaakt. Ik heb dit designpapier rechtsboven gescheurd wederom bewerkt met de distesser en de vintage photo inkt. Deze heb ik niet volledig vastgeplakt het label wat er in zit kan er namelijk in en uit. Onder heb ik ongeveer 3 cm vanaf de basiskaart een stuk jutte lint naturel geplakt deze steekt aan beide kanten wat uit.



Ik heb een digitale stempel van My Besties gebruikt genaamd Patchwork Patty. Deze ingekleurd met mijn Derwent potloden en vervolgens verwerkt met doezelaars en reukloze terpentine. Ik heb de digi stempel op een wit randje na uitgeknipt en deze vervolgens op een wit cardstock (6,5 x 11,5) geplakt. Daaronder heb ik het zelfde grijs/wit/roze designpapier ( 7 x 12 ) gebruikt als al eerder in de kaart en deze bewerkt met de distresser en de vintage photo inkt. Op alle vier de hoeken heb ik een met een mes een sneetje gemaakt en daarin het witte cardstock gestoken Het geheel heb ik bewerkt met glimmer mist Walnut Gold. Links onder heb ik een bloementoef. In alle bloemen heb ik een "diamanten" splitpen gedaan. Daaronder heb ik de veren stans van Joy! crafts gebruikt deze heb ik bewerkt met de vintage photo inkt. Links bovenin heb ik de vlinder stans van Joy! crafts gebruikt, bewerkt met inkt en in het midden wat plak parels.


Rechtsonder op de kaart heb ik gebruik gemaakt van de Tea Set malen van Leane Creatief. Deze bewerkt met distress inkt. Daarbovenop heb ik 3 houten bloementjes geplakt deze zijn van de Xenos. Links heb ik een lepel charm geplakt in het ringetje heb ik een jutte en roze lint gedaan, ik weet niet meer waar de lepel vandaan komt....


Rechtsboven op de kaart heb ik een roze label gemaakt, deze kan er in en uit schuiven, het kaartje heb ik bewerkt met de distresser en distress inkt. Ik heb met mijn crop a dile een gat gemaakt en daar heb ik een bronzen eyelet gedaan. Door het gat heen heb ik één jutte en twee roze linten gedaan. Bovenin heb ik met letters de tekst High Tea gemaakt. Deze letters komen uit een alfabet stans van Joy! crafts. Vervolgens wat roze touw van de Action. Op het label heb ik met een bruine Stabilo stift de woorden geschreven. Het geheel heb ik bewerkt met Glimmer Mist Viva Pink.


Liefs Marieke

12 opmerkingen:

  1. Hallo marieke
    Wat een schatje van een kaart heb je gemaakt, prachtige kleuren, ik vind je kaart prachtig.
    Dank je wel voor het meedoen aan de challenge van My Besties Dutch Girls Designs.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello Marieke thank you so much for joining My Bestie UK .. this is gorgeous ..Deb DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lovely card just love the embellishments thanks for joining us at My Bestie UK -Jane DT x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kaartje, Marieke. Mooi de verschillende challenges bij elkaar gebracht!

    Leuk dat je meedoet met onze challenge bij MBDGD.

    Lieve groet, Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful card, I like the image the colours and the design, Thanks for joining in with us at My Bestie UK challenge, Good Luck
    Kevin xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WOW Marieke, wat onwijs mooi, leuk details, vooral dat lepeltje en leuk dat touwtje rondom de tag, heel mooi.
    Leuk dat je meedoet aan onze challenge bij My besties Dutch Girsl Design.

    Lieve freubelgroetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Very pretty thanks for joining us at Besties UK - Carol UK DT x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi,
    Wat een schitterend kaartje en leuke kleuren ook. Ik wil je dan ook bedanken voor het meedoen bij MBDGD.
    Lieve gr Anja(DT)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank you so much for playing along over at My Besties UK - Challenge “Time for Tea”!

    Just loved your creation, and hope to see you back here next time!

    DT - Keeley Ainsworth x x x
    My Besties - UK

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige kaart bedankt voor je deelname bij my bestie uk
    liefs Tonnie DT

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuke kaart... bedankt voor het meedoen aan de challenge van de Dutch Besties.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt een mooie kaart gemaakt !!
    Leuk die lepel ....
    Bedankt voor het meedoen bij Dutch Besties.
    Groetjes , Christa.

    BeantwoordenVerwijderen